13 Aralık 2014 Cumartesi

Duman ve Kemiğin Kızı (Duman ve Kemiğin Kızı #1) - Laini Taylor



.


Bir zamanlar şeytanın ininde, yerde tüylerle oynayan masum bir kızdı.


O, artık masum değil...





Zuzana defteri alırken, arkadaşları Pavel ve Dina, kızın omzunun üzerinden çizimlere bakmak için uzandı. Karou'nun çizim defteri okulda bir efsaneye dönüşmüştü ve elden ele dolaşan defterdeki yeni çizimler her gün hayranlıkla incelenirdi. Bu defter -hayatı boyunca çiziktirdiği doksan ikinci defter- lastik bantlarla sarılıydı ve Zuzana bunları koparırcasına çıkardığı anda defter  açılıverdi. Defterin her bir sayfası tutkal ve boyayla öylesine şişmişti ki cildi her an dağılabilirdi. Defter bir yelpaze gibi açılırken Karou'nun özgün karakterleri sayfalar üzerinde harika ve fazlasıyla tuhaf çizgileriyle dalgalandı. Ama kimse bu karakterlerin gerçek olduğunu tahmin bile edemezdi.



Sayfa Sayısı: 434
Baskı Yılı: 2013
Dili: Türkçe
Yayınevi: Artemis
Çevirmen: Uğur Mehter
Goodreads Puanı: 4,06/5






Duman ve Kemiğin Kızı'da yazın alamama rağmen, elimin bir türli gitmediği, okumadığım kitaplardandı. Ama her zamanki gibi bu kadar beklettiğime pişman oldum. Kesinlikle mükemmel bir kitaptı! BAYILDIM! O kadar güzeldi ki.. Yazarın hayal gücüne hayran kaldım. Yarattığı dünya sıradışı ve ilgi çekiciydi. Melek ve şeytanları basit bir şekilde ele almaması onu diğer melekli kitaplardan ayırmış bence. Yazarın dili oldukça akıcıydı ve sizi o dünyanın içine çekiyordu.
   


Kitap gibi karakterlerde oldukça ilgi çekiciydi. Karou masmavi saçlı, dilek kolyesi olan, avucunda hamsa dövmeleri bulunan, elinden çizim defterini hiç eksik etmeyen bir kız. Bu çizim defterini içi yarı insan yarı hayvan -kimera- yaratıklarla dolu. Ama kimse bu çizimlerin gerçek olduğunu ve Karou'nun nasıl bir hayat yaşadığını bilmiyor. Saçlarını boyatmadağını bilmedikleri gibi. 


Gelelim kimeralara.. Kimera'lar yarı insan yarı hayvan şeklindeler. Karou'yu 4 tane kimera büyütmüş. Küçüklüğünden beri onlarla yaşayan Karou, dünyaya gizli bir geçitle gelip gitmektedir. Tanıdığı 4 kimeranın başında olan Brimstone Karou'ya ayak işlerini yaptırıyordu. Dişlerini toplamak için ülke ülke geziyordu ama merak ettiği hiçbir soruya cevap alamıyordu. Buna rağmen onları çok seviyor, ailesi gibi görüyordu, ki bende kimeraları çok sevdim, özellikle Brimstone'u.. Tabi bunların bir ödülü olarak da ona dilek kolyesi veriyor çok büyük dileklerde işe yaramasada, Karou'nun bazı ufak, minik dileklerini gerçekleştiriyor 



Birgün yine Brimstone'un ayak işlerini yapmak için Fas'a gidiyor ve orada biriyle karşılaşıyor. Akiva'yla.. Akiva, şeytanları  avlamak için dünyaya gelmiş bir melek. İnsanüstü güzelliğiyle Karou'nun dikkatini çeksede, Akiva onun düşmanı olduğunu anlıyor  ve bir şekilde ondan kaçmayı başarıyor. Tabi bu kaçış kendiyle ilgili birşeyler keşfetmesine de neden oluyor. Ama Akiva'ya Karou bir şekilde tanıdık geliyor ve onu çözmek için takip etmeye başlıyor. Genelde okuduğum kitaptaki erkek karakterleri çok severim ama Akiva'ya nedense ısınamadım belkide ben daha çok bad boyları sevdiğim içindir. Akiva'ya daha ısınamamışken birde kitabın sonunda iyice nefret ettim. İkinci kitaba başlamak için Akiva'ya olan kızgınlığımın geçmesini bekliyorum. 

Kitabı okumadıysanız şiddetle okumanızı tavsiye ederim. Kitapta gizem unsuru ön planda, bazı düğümler çözülürken yenileri ortaya çıkıyor bu sayede heyecan hiç azalmıyor. Kitabı elimden bırakamamıştım, acaba şimdi nolucak diye diye baya bir ilerlemiştim. Ayrıca yazarın yarattığı dünya ve karakterler o kadar ilgi çekici ki... Karou benim en sevdiğim karakterler arasına girmeyi başardı. Çok güçlü ve kendinden ödün vermeyen bir karakter. Olanları öğrendikten sonra Karou'nun tavrını çok merak edip 2.kitaba biran önce başlamak istesemde Akiva'ya olan nefretimin soğumasını bekliyorum.  


Kısacası ben bu kitabı çok sevdim ve okursanız sizinde seveceğinizden eminim! 




OYLAMA

2 yorum:

  1. Merhaba,
    Duman ve Kemiğin Kızı'nı ben de severek okudum, çok güzel bir kitap :) İkinci kitabı da henüz okumadım ve çok merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok sevdim ikinciyi aldım sırf akivaya kızgınım diye başlayamıyorum :)

      Sil

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

Popular Posts

Recent Posts

The Eve Trilogy by Anna Carey Jennifer L. Armentrout || Frigid Jennifer L. Armentrout || Wait For You Kiera Cass || Beni Seç Colleen Hoover - Umutsuz Becca Fitzpatrick - Fısıltı Suzanne Collins - Açlık Oyunları Veronica Roth - Uyumsuz Delirium by Lauren Oliver Daughter of Smoke and Bone by Laini Taylor

Unordered List

Text Widget

Consectetuer

Popular

Blogroll

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Sayfalar

Takipçiler

Comments

Definition List

Ordered List

Theme Download

Sample Text

Pages

Copyright © Kitap Kavanozu | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com