18 Ocak 2015 Pazar

Zehir Ustası- Maria V.Synder





Celladına âşık olsan, hapisten kaçar mıydın?

Hızlı bir ölüm mü isterdin, yoksa yavaş yavaş öldüren bir zehir mi içerdin?
 Yelena idam edilmek üzereyken sıradışı bir teklif alır: Ixia'nın yeni komutanı Ambrose'un çeşnicisi olmayı kabul ederse, hapisten kurtulup en güzel yemekleri yiyecek ve sarayda yaşayacaktır. Ama komutanın en güvendiği adamı Valek, Yelena'ya Kelebek Tozu adında bir zehir içirir. Böylece Yelena Valek'ten her gün panzehir almak zorunda kalır yoksa onu acılı bir son beklemektedir. Kaçsa da, kalsan da ölüm hep arkasındadır.

Yelena her gün zehir konusunda eğitimler alır ve giderek uzmanlaşır; sarayda dostlar bile edinmeye başlamıştır. Fakat bu kez de yetimhanedeki korkunç geçmişi Yelena'nın peşini bırakmaz. Çok geçmeden, yeni askeri yönetime isyan edip eski krallığı savunan isyancılar ve görüldüğü yerde vurulması emredilen büyücüler de, Yelena'nın düşmanları arasına katılır.

Zehir Ustası, Maria Snyder'ın sürükleyici, özgün ve ayrıntılarıyla büyüleyen fantastik üçlemesinin ilk kitabı.

"Her gün ölümün kıyısında yaşayan bir kadına ilgi çekici bir bakış. Yazarın öykü anlatma yeteneği kariyerinin fantastik roman janrına büyük katkılar sağlayacağının göstergesi." 
Library Journal 

"Okuduktan sonra okuyucularına hayal kurduran ender kitaplardan biri." 
Publisher's Weekly

"Yazarın etkileyici ilk romanı Zehir Ustası ilginç fantastik bir dünyada, macera ve gerilimi harmanlıyor." 
Locus






Tekrardan merhabalaar! Yeni tema indirdim beğendiniz mi? Biliyorum şuan batmış durumda ama onları düzenliycem. İnşallah. Olmadı resimler felan kaldırıp yapıcam bişeyler. Kitaba gelirsek Zehir Ustası'nı yanlış hatırlamıyorsam Haziranda felan almıştım o zamandan beri kitaplıkta bekliyordu, nedense  bir türlü sıra gelmedi. Ama kitaba BA-YIL-DIM! Okumaya da tam sınav haftasında başladım o yüzden okurken de elimde süründü biraz sınavdı, performans ödeviydi derken. Ne kadar uzun sürede okumuş olsam da aslında kitabı çok beğendim.


Ama kitabın kapağı konusunda aynı şeyi söyleyemiyceğim. Kapaktan nefret ettim. Nefret! Dex'in kapak konusunda ortası yok bence ya cok iyi oluyor yada batırıyor. Dex ve kapak deyince aklıma direk Bana Dokunma geldi orjinal kapağı o kadar muhteşemken, bizimki cok kotu cidden kapağı yüzünden alasım gelmiyor kitabı. Zehir Ustasına dönersek bir kere kapaktaki kadının Yelena'yla alakası yok bence.

Kitap, cinayet suçundan idam edilmek üzere olan Yelena'ya komutanın çeşnicisi ölünce yeni çeşnici olma şansı verilmesi işe başlıyor. Yelena tabiki bu teklifi kabul ediyor ama Valek'in  de Yelena'nın kaçmaması için önlemleri var. Ona hergün panzehiri onda olan bir zehir verip Yelena'nın kaçmasını engelliyor. Ve Valek'le zehirler üstesine çalışmaya başlıyorlar.

*spoiler içerebilir*
Ama işler tabiki sorunsuz gitmiyor, Yelena'nın büyü gücü yüzünden güneyli büyücü Irys peşine düşüyor. Böylece Yelena büyü gücü olduğunu ve eğitilmezse kontrol edilmez hale geleceğini öğreniyor.

 Ama bu mümkün değil çünkü yaşadıkları ülke
Ixia'da büyü yapmak yasak. Eğitilmesi için Ixia'da yaşamasına izin verilmeyen, büyü gücü olan insanların yaşadığı Sitia'ya gitmesi gerekiyodur ama bu da panzehir Valek'te olduğu sürece mümkün değildir.
*spoiler bitti*

Kitabın konusu kısaca böyleydi.Spoiler vermemek için kısa kestim ama kitabın sadece anlattıklarımla sınırlı kaldığını sanmayın.

Karakterlere gelirsek; Ari ve Janco'yu çok sevdim. Yelena ve Valek ikilisine zaten bayıldım. Şuan adı aklıma gelmeyen aşcıyı da sevdim ben kısacası kitabı çok sevdim. 


Okuduktan sonra bişeyler eksik gibi geldi ama ne olduğunu bende çözemedim ama uzun sürede okuduğum içinde olabilir ve bu kitabın güzelliğini gölgede bırakmıyor tabiki. Son olarak Valeeek <3 <3 diyip bitiriyorum yazıyı. Görüşmek üzeree!

0 yorum:

Yorum Gönder

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

Popular Posts

Recent Posts

The Eve Trilogy by Anna Carey Jennifer L. Armentrout || Frigid Jennifer L. Armentrout || Wait For You Kiera Cass || Beni Seç Colleen Hoover - Umutsuz Becca Fitzpatrick - Fısıltı Suzanne Collins - Açlık Oyunları Veronica Roth - Uyumsuz Delirium by Lauren Oliver Daughter of Smoke and Bone by Laini Taylor

Unordered List

Text Widget

Consectetuer

Popular

Blogroll

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Sayfalar

Takipçiler

Comments

Definition List

Ordered List

Theme Download

Sample Text

Pages

Copyright © Kitap Kavanozu | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com