13 Eylül 2015 Pazar

Kız Kardeşim İçin- Jodi Picoult







Anna hasta değil, ama ön üç yaşına dek sayısız ameliyat, nakil ve operasyon geçirdi, iğneler vuruldu. Hepsi ablası Kate'in çocukluğundan beri yakasını bırakmayan lösemiyle mücadele edebilmesi için. Kate ile tam doku uyumu olması için labarotuar ortamında genleri özel olarak seçilen özel üretim bir çocuk olan Anna, ablasına ilik verebilmesi için dünyaya getirilmişti - bu rölünü ve hayatını hiç sorgulamadı… bugüne dek. Şimdi ise ergenlik çağındaki çoğu genç gibi Anna da gerçekte kim olduğunu sorgulamaya başlıyor ve sonunda çoğu insan için akla getirmesi bile mümkün olmayan bir karar alıyor; ailesini paramparça edecek ve sevdiği ablası için belki de ölümcül sonuçlar doğurabilecek bir karar. Çok önemli etik tartışmaları körükleyen kışkırtıcı bir roman olan Kız Kardeşim İçin, bir ailenin ne pahasına olursa olsun verdiği hayatta kalma mücadelesini ve ibret alınacak bir ahlak öyküsünü anlatıyor. 

"Picoult'nun son romanı ile uykusuz gecelere hazır olun. Sadece, elinizden bırakamaya

cağınız bir hikaye dersek, bu eserin hakkını yemiş oluruz. Elinizde tuttuğunuz muhteşem, yürekleri dağlayan, tartışmalar ve ikilemlerle dolu, dürüstçe anlatılmış bir kitap."
Booklist
"Picoult son derece karmaşık bir konuyu cesurca ve açıkça ele alıyor ve kitabına insanın içini burkan, inanılmaz şaşırtıcı bir nokta koyuyor."

YORUMUM

Öncelikle herkese merhabalaar. Uzun zamandır buralarda yoktum hem reading slumptaydım hemde sınav senem oldugu için garip bi ruh hali içersindeydim giresim yoktu. Ama I'm back! 

Bu kitabın yorumuna nasıl başlıycagımı bilemiyorum beni uzun zamandır bu kadar etkileyen bir kitap olmamıştı.




Bu kitabı ne kadar merak etsem de begenıcegımı bilsem de spoi yediğim için elim gitmiyordu. Ama sonunda diğer kitapları bırakıp başladım. İyi ki başlamışım. Yazarın dili o kadar akıcı o kadar güzel ki. Kelimeleri kullanısı, farklı karakterlerin agzından anlatması.. Hicbirinde birbirinden izler yoktu bence hepsini o kadar iyi anlatmıs ki onların duygularını gecirmeyı basarmıs en onemlisi de bu zaten. 

Sanırım uzun zamandır bu kadar etkilendiğim bir kitap okumadım. Gonul rahatlıgıyla 5/5 verebileceğim bir kitap. YA/NA kitaplarını seviyorum ve okuyorum ama biryerden sonra hepsi kendini tekrarlamaya baslıyor hepsinin konusu karakterleri benzer geliyor belki de Reading Slumpta olmamın nedeni buydu bilemiyorum. Ama bu kitap bana cok iyi geldi. Her cümlesi her satırı... Bazı kitaplar sadece yazılmıs olmak ıcın onemsenmeden yazılmıs gibi geliyor ama bunun ozenle yazıldıgı cok belli hooff cok beğendim.


Normalde kitapların altını cizmeyi sevmem ama bunda keşke yanımda bir kalem yada postit olsaydı da işaretleseydim dedim. Cok güzel cümleler vardı. Alta bıkac tanesını bırakıcam.
Aldıgı yorumları ovgulerı sonuna kadar hakediyor. Yazarım kesssinlikle diğer kitaplarını da alıp okuyacagım.


Bir ailenin başına gelebilecek en kotu olaylardan biri olan kanseri konu olarak hayatın gerçeklerini, anne olmayı, çocuk olmayı, kardeş olmayı karar verebilmeyi anlatıyor. Karar verirken kaldıgımız ikilemleri. Mantıksal mı? Duygusal mı?

Yazar herkesin agzından o kadar iyi yazmıs o duyguları bize geçirmeyi başarmış ki okurken onları hissediyorsun. 'Ben olsam napardım?' diye düşündüm kitap boyunca. 'Anne olsam, kardeş olsam, avukat olsam?' Hepsinin yerine koydum kendimi. Gerçekten çok zor.

Kitabın sonunu bilmeme rağmen beni etkiledi ve kendimi tutamayıp ağladım. Evet evet ağladım. Ben ağladım. A ğ l a d ı m. Beni bile ağlattıysa sizi kesin ağlatır.

Bence bu kitabı okuyun inanın pişman olmazsınız her kelimesine her cümlesine her satırına değer.


Aynı zamanda bu kitabın filmi de var film kitap kadar güzel ve etkileyici değil ve değişiklikler var ama kitabı okuduktan sonra bir bakın derim :)


Görüşmek üzereee *-*


ALINTILAR 

'Sahip oldugun tek şey bir çekikse,etrafındakı hersey sana civi gibi gorunmeye başlar.'

'Bir cocugun gulumsemesının tıpkı bir dövme gibi, silinemeyen bir sanat oldugunu anlamadan onceki gunlerdi.'

'Son zamanlarda gordugum kabuslarda o kadar cok parcaya ayrılıyorum ki geri kalan kısmımı bir araya getirince beni tekrardan olusturmaya yetmiyor'

'Hani bazı anlarda hayatınız ıkıye ayrılan bir yol gibi önünüze uzanır ve bu zorlu yollardan birini seçseniz bile aslında bir hata yaptığınızdan emin bir şekilde aklınıp hep öbüründe kalır...'

0 yorum:

Yorum Gönder

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

Popular Posts

Recent Posts

The Eve Trilogy by Anna Carey Jennifer L. Armentrout || Frigid Jennifer L. Armentrout || Wait For You Kiera Cass || Beni Seç Colleen Hoover - Umutsuz Becca Fitzpatrick - Fısıltı Suzanne Collins - Açlık Oyunları Veronica Roth - Uyumsuz Delirium by Lauren Oliver Daughter of Smoke and Bone by Laini Taylor

Unordered List

Text Widget

Consectetuer

Popular

Blogroll

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Sayfalar

Takipçiler

Comments

Definition List

Ordered List

Theme Download

Sample Text

Pages

Copyright © Kitap Kavanozu | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com