13 Eylül 2015 Pazar

Lola ve Komsu Cocuk - Stephanie Perkins

New York Times Çoksatan:-2012 YALSA En İyi Genç Edebiyatı
-2013 ALA Rainbow Seçkisi
-2012 The Inky Awards Silver Inky Ödülü Adayı
-2011 Goodreads Choice Award En İyi Genç Yetişkin Romanı Adayı

Lola ve Komşu Çocuk, hem tatlı bir aşk hem gerçekçi bir dostluk hem de John Green ve Rainbow Rowell sevenlerin zevkle kucak açacağı bir kendini bulma hikâyesi.

Geçmişinde kalan çocuk, gelecekteki aşkı olabilir mi? Henüz kendini geliştirme aşamasındaki tasarımcı Lola Nolan modaya inanmıyordu... O, kostümlere inanıyordu. Kıyafet ne kadar parıltılı, eğlenceli ve farklı, yani etkileyiciyse o kadar iyiydi. Ve Lola'nın hayatı, özellikle de seksi rockçı erkek arkadaşı varken mükemmele gayet yakındı. Ta ki Bell ikizleri olarak da bilinen Calliope ve Cricket mahalleye tekrar taşınıp Lola'nın derinlere gömdüğünü düşündüğü acı verici geçmişini günyüzüne çıkarana kadar.

?"Stephanie Perkins bizim neslimizin Jane Austen'ı. Hikâyeleri kısa sürede unutamayacağınız kadar büyüleyici.
-Tahereh Mafi, Bana Dokunma romanının çoksatan yazarı-

"Büyülü… Âşık olmanın nasıl bir şey olduğunu gerçek anlamda hatırlatıyor." 
- Cassandra Clare, New York Times çoksatan yazarı-

"Zekice diyaloglar, taptaze karakterler ve bir sürü yakıcı temas... Sarah Dessen hayranları, aşk ve gerçekliği incelikle birleştiren Stephanie Perkins'i zevkle okuyacaklar."
-Kirkus Reviews-

"Perkins, insanların farklılıklarını kabullenmenin ancak aşk ile mümkün olduğunu son derece iyi bir şekilde gösteriyor." 
-Booklist-

"Zekice kurgulanmış diyaloglar ve seksi bir romantizm... Lola'nın fazlasıyla mütevazı espri anlayışı ve Perkins'in, onun gelgitli duygularını yazmaktaki becerisi birleşince ortaya elinizden bırakamayacağınız bir kitap çıkıyor." 
--Publishers Weekly-

"Çok modern, çok eğlenceli ve tartışılacak sorularla dolu." 
-Romantic Times Book Reviews-
(Tanıtım Bülteninden)


YORUMUM

Bu kitabın yorumuna nasıl baslıycagımı bilemiyorum. Tamam buldum ilk sunu soylıycem. KARAKTERLERE BAYILDIM! Bu kitabı sürekli yabancı hesaplarda görüyordum ve aşşşırı merak ediyordum. Ve cıktıgını bile bilmediğim bir anda başka kitap almaya gitmişken karşıma çıktı taaa daaaa tabi ki hemen kitaba yapıstım. Kitabın cildi ve kapağıyla aşk yaşıyorum. Dakikalarca kitaba başlamak yerine inceledim. Ve tek bir kusur bile bulamadım. Keşke her yayınevi bu kadar ozenlı olsa. 

Lola cok renkli bir karakter sürekli değişik kostumler giyen, renkli renkli peruklar takan biri. Tam bir cılgın. Çokta yetenekli ayrıca bu yüzden moda dehası da diyebiliriz. Ve kızımızın birde rockcı sevgilisi var, ailesiyle de gayet mutlu. Yani hayatından oldukca memnun. Takii karsılarına Bell ikizleri taşınana kadar. Devamına girmiyorum okuyun ve gorun gerisi spoiye girer çünkü. Tanam şimdi biraz da Crickettan bahsedelim mi bence bahsedelim cunku kendılerını cok sevdim o da Lola gibi klişe olmayan bir karakter hepimiz gibi bende cok sevsem de badboylardan artık gercekten sıkıldım. Cok sı kıl dım. Birşey tutulunca cıvkını cıkarmadan bırakamıyoruz. Cricket ise bunların aksine iyi bi cocuk.  Cok tatlı kendıne kıyafetlerıne ozen gosteren uzun coook uzun boylu biri. 

"'Cricket Bell. Sen tanıdığım en iyi erkeksin.'

'Evet.' homurdanıyor. 'İyi erkek.' "

Normalde şimdiki zamanla yazılmıs kitapları pek sevmem ama bunda benı hıc rahatsız etmedı. Yazarın dili cok akıcıydı uzun bı reading slump donemının ardından 2 gunde bitirdim aslında bır gunde bıtırıcektım ama uykuya yenık dustum...  

Kitapta Anne ve Etienne'ı gorunce de ayrı bı mutlu oldum suan yorumunu gırdım mı hatırlamıyorum ama bilmeyen varsa Lola ve Komsu Cocuk'un ilk kitabı Pariste Aşk. Bu konuya gelmeseydim keşke cunku bu konuda cok sıkayetcıyım basınızı sısırebilirim hazırlıklı olun. Neden yani? NEDEN? Seri olmalarına ragmen o kadar alakasız duruyorlar ki. Bi kere adlara bakın biri Pariste Aşk biri Lola ve Komsu Cocuk. Anna and the French Kiss'i Pariste Aşka cevirirken cok dusundunuz mu acaba hı? Hadı bunu gecıyorum o kapak nedir o kapak ne? Yaram buyuk desmeyın ınsallah yabancı yayınları ilk kitaba da bir el atar. 

Herneyse kitaba donucek olursak sadece karakterler ıcın bıle okuyabılırsınız. Ana karakterlerı gectım yan karakterler bıle kendıne ozgu orjınal karakterlerdı. Bence mutlaka alıp okuyun.


ALINTILAR 

'Mükemmel cok abartılıyor. Mükemmel sıkıcıdır.'

'Bazen hata bir olay değil, bir kişidir.'

'Mükemmel olmadıgını biliyorum. Ama bir insanı başkası için mükemmel yapan o kişinin kusurlarıdır.' 

'Nefret ettiğimiz şeylerden bahsetmek kolay ama bazen bir şeyi niye sevdiğimizi açıklamak zor oluyor.


0 yorum:

Yorum Gönder

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

Popular Posts

Recent Posts

The Eve Trilogy by Anna Carey Jennifer L. Armentrout || Frigid Jennifer L. Armentrout || Wait For You Kiera Cass || Beni Seç Colleen Hoover - Umutsuz Becca Fitzpatrick - Fısıltı Suzanne Collins - Açlık Oyunları Veronica Roth - Uyumsuz Delirium by Lauren Oliver Daughter of Smoke and Bone by Laini Taylor

Unordered List

Text Widget

Consectetuer

Popular

Blogroll

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Sayfalar

Takipçiler

Comments

Definition List

Ordered List

Theme Download

Sample Text

Pages

Copyright © Kitap Kavanozu | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com