26 Kasım 2015 Perşembe

ALTIN OĞUL - Pierce Brown





Altın yüzlerden oluşan bir denizde sürükleniyorum. Burada sadece güçlü olan hayatta kalabilir. Sadece akıllı olan yönetebilir. Hâlâ oyun oynuyorum ama bu, oyunların en ölümcülü. Ben yüzyıllardır köleleştirilen halkımın kılıcıyım. Bağışlamayacağım. Ve unutmayacağım.

Mars Enstitüsü'ndeki amansız rekabetten zaferle çıkan Darrow, namı diğer Azrail, yönetici seçkinler arasında saygın bir konuma yükselmiş, en zalim ve zeki Altınlara; Eşsiz Yaralılara katılmıştır. Ancak Darrow onlardan biri değildir: Geleceğin yalanlar üzerine kurulu olduğu, trajediyle dolu, unutamayacağı ve affedemeyeceği bir geçmişi vardır.

Sistemi içeriden yıkma hedefine ulaşmak için herhangi bir Altın değil; en iyi, en güçlü, en zeki, en vazgeçilmez Altın olmalıdır. Halkını aydınlığa çıkarmasının başka yolu yoktur ancak bu yol boyunca attığı her adım, Darrow'un kendi gölgesini biraz daha karartacaktır. 

"İlk kitaptan çok üstün bir devam kitabı; öncülünü akla gelebilecek her bağlamda bir adım öteye taşıyor… Bilimkurgu hayranları için yılın en iyi kitabı olmaya aday." 
-Tor.com-

"Pierce Brown'ın evreninde ilkellik ile yüksek teknoloji yan yana geliyor; aldatmaca ve kahramanlıkların dozu artıyor, macera da asla hız kesmiyor. Darrow ise daha ağır fiziksel ve duygusal çatışmalara giriyor." 
-Amazon.com, Seira Wilson-

"Sürükleyici… Altın Oğul normalde bir üçlemenin son kitabından beklenecek, distopyaları yerle bir eden türde bir macera ve klişelere başkaldıran bir devam kitabı." 
-Entertainment Weekly-

"Hikâyeyi Enstitü'nün dar alanından çıkaran Altın Oğul, Brown'ın edebiyat dünyasındaki ilk eserinden de başarılı bir kitap. Çatışma daha kapsamlı bir boyut kazanıyor ve çocuk oyunu olmaktan çıkıp Güneş Sistemi'nin kaderini belirleyecek gerçek bir savaşa dönüşüyor." 
-Library Journal-

"Kızıl Yükseliş'ten daha tehlikeli; aldatmacaları ve sürprizleri ise onunkiler kadar heyecan dolu. Sonunda ağzınız açık kalacak ve Brown'ın tam anlamıyla özgün, fazlasıyla nefes kesici serisinin sonunu dört gözle bekleyeceksiniz." 
-Booklist-
(Tanıtım Bülteninden)



Selamlaar *-* Nasılsınız? Nasıl gidiyor? Altın Oğul bitti. Bende bittim. Ben bu seriyi gerçekten cok seviyorum, en sevdiklerim arasında. Kurgusu o kadar üstünde düşünülmüş ve zekice ki, kendi yarattıgı dunyaya ozel terimler var ilk başta anlamakta zorlanmıştım ama okudukca diline ve bu terimlere ne olduguna alışıyorsun. 


Kitabın konusunu anlatmıycam cunku spoi vermeden nasıl anlatabilirm ki Kızıl Yukseliş'i okuyanlar zaten az cok tahmin ediyordur neler olucagını. Enstitüden sonra Darrow'un bu sefer akademideki yukselişini, düşmanlarını, üzerine kurulan planlarını, onun zekice hamlelerini, dostluklarını anlatıyor. Kitaptaki dostlugu, uluyanları gerçekten cok seviyorum. Darrow'a baglılıklarını ama bu kitapta herşey o kadar güzel gitmiyor. 

Kitapta bi kere aksiyon hiç bitmedi. Sürekli olaylar, zekice planlanmıs tuzaklar, birbirlerine saldırı hiç durgun bi an yoktu sürekli heyecan tavanda bu cok güzeldi akıcılıgı saglıyordu ama bir yandan da yprdu beni. Çünkü olaylar hiç bitmedi, hiç. 
Darrow'u zaten cok seviyorum cok zeki biri bazı yerlerde hata yaptı kabul ama herkes hata yapar. Kısrak'ı sevmiyorum ben aslında sevilmiycek bir karakter değil güçlü, zeki kendine güvenen biri ama nedense kanım kaynamadı.

Bu arada heheeyt bu kitapta Ares'i öğreniyoruuz. Benim hiç beklemediğim biriydi, sizin ilk kitaptan tahminleriniz var mı? 
Kitaptaki karakterleri dostlukları gerçekten çok seviyorum ben. Sevroo kalp kalp kalp zaten kitaplarda hep boyle bas karakterlerın en yakın arkadaşı olur ya onları cok seviyorum. Labirentte Newt, Kağıttan Kentlerde Ben. Böyle karakterlerı aşşşırı seviyorum. Suan acıklayamadım ama siz kafanızda canlandırdınız bence. 

Bence bu kitabı okumayın, evet okumayın. Ben cok begendım ama okuduguma pişmanım. Ucuncu kitabı beklemedıgım ıckn duvara kafa atasım var. Kitap öyle bir yerde bitiyor ki... Son sayfaları okurken kafayı yersiniz. Gözyaşları sel 

Ucuncu kitap daha yurtdısında bile şubatta cıkıcakmıs kı burda ne zaman cıkar acaba? Pegasus bir güzellik yapsa da cabucak cıkarsa keşke...

Bu arada pegasus demişken kitap cok guzel basımı kapagı cildi her zamanki gibi güzel kaliteli, fiyattan yakınmıycam alıştım artık zaten ama madem ikinci kapak ciltli olucaktı ilkini neden karton kapak yaptınız? 

Pierce Brown gerçekten en sevdiğim yazarlar arasında kurgusuna zekasına bayılıyorum. Ne yazsa okurum. 

Altın Oğul için bi playlist hazırlıyorum bitince paylaşırım. Siz neler okuyorsunuz, teoga girenler sınavınız nasıl geçti? 

1 yorum:

  1. Çok güzel yazmışsın, senin sayende kitap ilgimi çekti :) Ya senden küçük bir şey istesem, ben bu seriye yeni başlayacağım. Kızıl Yükseliş için de bir yazı yazabilir misin? Şimdiden teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

Popular Posts

Recent Posts

The Eve Trilogy by Anna Carey Jennifer L. Armentrout || Frigid Jennifer L. Armentrout || Wait For You Kiera Cass || Beni Seç Colleen Hoover - Umutsuz Becca Fitzpatrick - Fısıltı Suzanne Collins - Açlık Oyunları Veronica Roth - Uyumsuz Delirium by Lauren Oliver Daughter of Smoke and Bone by Laini Taylor

Unordered List

Text Widget

Consectetuer

Popular

Blogroll

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Sayfalar

Takipçiler

Comments

Definition List

Ordered List

Theme Download

Sample Text

Pages

Copyright © Kitap Kavanozu | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com