26 Kasım 2015 Perşembe

CİNDER -Marissa Meyer



Gelecekte bile, hikâye "bir varmış bir yokmuş" dİye başlıyor… İnsanlarla androidlerin yan yana dolaştığı Yeni Pekin'e hoş geldiniz. Her ne kadar birlikte yaşamayı başarsalar da türlerin dostluğu sanıldığı kadar kolay değil. Ölümcül bir veba insan nüfusunu tehdit ediyor. Ay İnsanları, Dünya'yı uzaydan izleyerek doğru zamanı kolluyor. Kimse Dünya'nın kaderinin tek bir kıza bağlı olduğunun farkında bile değil…

Becerikli bir mekanik ustası olan Cinder, herkesten saklasa da aslında bir sayborg. Üvey annesinin hakaretleri yetmezmiş gibi şimdi bir de üvey kardeşinin hastalanmasından sorumlu tutuluyor. Yakışıklı Prens Kai'in hayatına girmesiyle birlikte, Cinder birden kendini gezegenler arası bir anlaşmazlığın ortasında buluveriyor. Sorumluluk ve özgürlük, sadakat ve ihanet arasında kalan Cinder, Dünya'nın geleceğini koruma altına almak için önce kendi geçmişinin sırlarını açığa çıkarmak zorunda... Yeniden kurgulanmış bu masalda Külkedisi ile tekrar tanışmaya ne dersiniz?

Marissa Meyer, Washington'ın Tacoma kasabasında doğup büyüdü. Henüz küçük bir çocukken kitaplara âşık olan Marissa, ergenlik yıllarından beri gençlik edebiyatı üzerine çalışıyor. Peri masallarına da büyük bir sevgi besleyen Marissa, gençlik günlerinden beri bu masalları yeniden kurguluyor ve bu tutkusundan da vazgeçecek gibi görünmüyor.
(Tanıtım Bülteninden)

Merhabalaar! Uzun zamandır buralarda yokum. Bunun ıcın okulu sınavları ygsyı kıtap okumamayı bahane etmıycem. Kıtap okuyorum hatta yorum da yapıyorum ama bunları bloga giremiycek kadar usengecım. Cunku bloga yazı gırmek demek bilgisayarı acmak o yavaaas bilgisayarda görseller hazırlamak yazıyı oraya geçirmek demek ve bu cok yorucu. Anlıyorsunu diyil mi? eger yorumlarımı kitapları okudugum zamanı gunu gunune takip etmek istiyorsanız instagram hesabıma bakabilirsiiniz. instagram.com/kitapkavanozu

Modern külkedisi masalı. Kitabın bu fikrini cok sevdim ben zaten masal kahramanlarıyla özdeşleşmiş kitap ve filmleri cok seviyorum. Son yıllarda fazlasıyla örneklerini gördük zaten. 

Ama bu kitabın en sevdiğim özelliğiyse masal kahramanlarını günümüzle değilde gelecek zamanda sayborg ve androidlerin bulundugu zamanla birleştimeleri. O kesişim noktalarını cok güzel bağlamışlar. Kendinizi gerçekten bir masalın içinde hissediyorsunuz ve kucukken izlediğiniz o çizgifilmler sayesınde aklınızda canlandırmanız kolaylasıyor. Balo, Cinder-ella-'nın ayakkabısını dusurusu ;))) Üvey annesi, üvey kardeşleri, yakısıklı prens...  Masalsı, büyüleyici bir kitaptı. Aynı zamanda merak unsuru heyecan sürekli doruktaydı.

Kitap Yeni Pekinde geçiyor. Androidler, sayborglar ve insanlar bir arada yaşıyorlar. Ama ölümcül bir veba salgını var. Ve imparator da bu vebaya yakalanmış durumda biran önce ilaç bulunması lazım. Bunun icin sayborgların ustunde deneyler yapılıyor. Cinder bir uvey annesi ve kardeşleriyle yaşayan bir sayborg aynı zamanda cok ünlü bir mekanik ustası. Herşey bir gün yakışıklı Prens Kai'nin androidini tamir ettirmek için ona getirmesi ve karşı tezgahtaki cocugun vebaya yakalanmasıyla baslıyor.. Ha birde ay ülkesinde yaşayan ve yakısıklı prensle evlenmek isteyen kötü kraliçemiz var. Kraliçe Levena. Spoi sayılır mı? Sayılmaz bence, yok canım. 

Kitap M Ü K E M M E L D İ ! ! 

Ben distopya okumayı gerçekten cok seviyorum. Ama son zamanlarda aclık oyunlarından sonra bu tarz kitaplar tuttu diye daha cok cıkmaya başladı ve hep birbirine benzer, birbirini andıran özgün olmayan kitaplar okumaya başladım. 

Ama Cinder onlardan biri değildi. Yaratılan dünya o kadar güzeldi ki.. Yazarın yarattıgı dünyaya o masalsı atmosfere hayran kaldım. 

Kitabı kısa zamanda bitirmedim cunku sınavlardan dolayı okumaya vakıt bulamadım pek ama oldukca akıcı ve okuması zevkliydi. Kitabın nasıl bittiğini anlamadım. 200 sayfam varken bi baktım son 30 sayfa!! 

Kitapın sonunu tahmin etmiştim sonunu demiyim ama kitabı okuyanların anlıycagı yeri tahmin etmiştim ama yazarın ters köşe yapmak gibi bir derdi yoktu bence, anlamamız için açık ipucları vermişti yani bence tahmin edilir bir sondu ama devamını merak etmeden duramıyorum ağğğ mükemmeell bir an önce scarlettı almak istiyorum ama daha yeni tüyaptan cıktıgımız için şimdilik zor görünüyor ama bi şekilde alıcam cunku serilerin arasına kitap sokmayı sevmiyorum unutmadan detaylar aklımdayken arka arkaya okumak daha bi mütiş oluyor ve ben diğer masal kahramanlarının hikayelerini okumak için sabırsızlanıyorum.

Masalları ve distopya okumayı seviyorsanız mutlaka okumanız gereken bir kitap. Ve benden tavsiye okumaya başlamadan once mutlaka Scarlett'ı alın cunku bittiğinde internette e book olarak arayabilir ve bulamayabilirsiniz. Sad storyy..:( görüşmek üzeree *-*

Cinder için bir playlist hazdırladım eğer bakmak isterseniz link aşağıda *-*

0 yorum:

Yorum Gönder

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

Popular Posts

Recent Posts

The Eve Trilogy by Anna Carey Jennifer L. Armentrout || Frigid Jennifer L. Armentrout || Wait For You Kiera Cass || Beni Seç Colleen Hoover - Umutsuz Becca Fitzpatrick - Fısıltı Suzanne Collins - Açlık Oyunları Veronica Roth - Uyumsuz Delirium by Lauren Oliver Daughter of Smoke and Bone by Laini Taylor

Unordered List

Text Widget

Consectetuer

Popular

Blogroll

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Sayfalar

Takipçiler

Comments

Definition List

Ordered List

Theme Download

Sample Text

Pages

Copyright © Kitap Kavanozu | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com